Tuesday 18 October 2016

ITULAH KEHIDUPAN

Assalammualaikum & long time no see u allssssss . Agak busy sejak akhir akhir nie cause baby Aqil amat memerlukan penjagaan yang sangat rapi . Tak boleh cuai atau lalai . Dia tak kuat macam baby normal . Alhamdulillah , masalah jantung baby Aqil hampir selesai even lubang tuu kecikk sikit dari yang asal . Ubat syrup untuk jantung pon dah stop for a while . Alhamdulillah .

Aku dah nak konvo dahhh . Alhamdulillah jugakkk ! Congrats to myselft cause boleh bertahan sampai lahh keakhirnya . Alhamdulillah . Tapi , aku rasa , aku tak dapat attend majlis tuuu . Bukan sebab keluarga aku tak mampu , malah mama sendiri cakap rugi lahh kau nanti . Tak merasa semua tuu . ALLAH , sekadar naik pentas amikk sijil jee . Lagipon hati anak dan kakak mana yang sanggup naik pentas tuu semata mata nak amik sehelai sijil sedangkan kos perubatan adik dia melambung tinggi . Dengan kos temujanji hospital sana sini , kos pembedahan lagi . Kos urut tradisional lagi . Tak sanggup weyh nak naik pentas bila semua tuuu bermain dalam minda . Tak mengapalah . Mungkin ini memang nasib akuu . Tak dapat naik pentas jee pon . Hehehe . ALLAH ada perancangan yang lagi hebat untul aku . Inshaallah .

Baby Aqil dah 8 bulan . Dah dekat setahun aku timang dan manjakan dia . Setiap kali pandang muka dia , air mata aku jatuh . Perkataan maaf tuu tak lekang dari mulut aku . Maaf sayang sebab tak perasan sayang ada . Maaf sayang buat sayang menderita sampai macam nie . ALLAH , redakanlah hati aku sekeluarga .

Baru baru nie , pukul 1.00 pagi aku ngan mama bergegas pergi hospital PD . Sebab baby Aqil menangis sampai biru bibir . Kuat betul kembung baby Aqil . Satu malam tuuu nangis tak berhenti sampai biru bibir . Waktu tuu aku ngan mama dah tak pikir takut , ngantuk , penat . Pergi hospital , buat x-ray semua . Doc cakap perut tadee papee masalah . Usus pon okei . Doc bagi ibu pilihan nak masuk ward or tak . Mama kata tapee lah doc , saya balik jelah .

Sepanjang ketiadaan aku dilaman sosial , aku terlalu busy dengan baby Aqil . Orang luar tak tahu apa yang aku sekeluarga lalui . Orang luar hanya tahu kritik , bercakap , dan mengumpat . Sebab rasa tuu bukan dibahu mereka . Pedulikan apa orang nak kata . Pedulikan apa yang orang mengata . Bila orang tanya baby Aqil macam mana , cakap jee alhamdulillah , sihat .

Okeilah , dah banyak sangat aku berceloteh niee . Banyak lagi sebenarnya rasa kecewa yang bersarang dalam hati . Tapi tapee lahh . Kuburkan sajeee dalam hati biar aku dan ALLAH sahaja yang tahu isi hati ini . Okei lahhh . Gtg , next time tulis lagi . Byebyeeeee !

No comments:

Post a Comment